Desireé Jörke

Desireé Jörke

Contact Press / Media

Desireé Jörke

Research Fellow, Unit Professional Development and Competence Management

Fraunhofer Center for International Management and Knowledge Economy IMW
Neumarkt 9-19
04109 Leipzig, Germany

Phone +49 341 231039-269

Fax +49 341 231039-9269

Areas of expertise

  • Biography research
  • Education and socialization research
  • Gender research in (competitive) sports
  • Dual careers
  • Qualitative research methods

 

Experience

Desireé Jörke has been working as a research fellow in the unit Professional Development and Competence Management since December 2019. She studied educational science and psychology at the Friedrich Schiller University Jena and at the Martin Luther University Halle-Wittenberg (MLU). After finishing her studies she worked as a research assistant at the Institute of Education of the MLU. From 2015 to 2019, she was granted a PhD scholarship from the Hans Böckler Foundation and completed her doctorate on the subject of "Dual careers of girls and women in competitive sports". Desirée Jörke gained project experience as a research assistant and later as an associate staff member in a research project funded by the German Research Foundation (DFG) on Exclusive educational careers of young people and the significance of peer cultures at the Center for School and Educational Research in Halle (Saale).

 

Current Projects

Conference Contributions

2021

  • Jörke, D. (2021). Individuelle und organisationale Kompetenzen für eine vernetzte und digitalisierte betriebliche Ausbildung – Unternehmensfallstudien im Rahmen des Projektes DiBBLok. Viertes Forum des Sektors Berufliche Bildung Meta-Vorhabens Digitalisierung im Bildungsbereich. Online, 15.10.2021.
  • Jörke, D. (2021). Innovationsschub für die Digitalisierung in der Ausbildungspraxis: Lockdown-Erfahrungen von Lehrenden und Ausbildenden. 19. Fachtagung Bildungstechnologien der GI-Fachgruppe Bildungstechnologien (DELFI 2021). Dortmund/digital, 16.9.2021.
  • Langner, A., Milker, C.; Jörke, D. (2021). SING – Schule inklusiv gestalten. Vorstellung im Rahmen der Abschlussveranstaltung des Meta-Vorhabens »Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung«. Frankfurt/digital, 18.2.2021.

2020

  • Jörke, D. (2020). Digitaler Wissenstransfer in der beruflichen Bildung – Potentiale eines Online-Berichtsheftes. GeNeMe Tagung. Gemeinschaft in neuen Medien – Von hybriden Realitäten zu hybriden Gemeinschaften. Dresden, 9.10.2020.