Staff

Marija Radic

Contact Press / Media

Dr. Marija Radic

Head of Corporate Development in International Competition Division, Head of Price and Service Management Unit

Fraunhofer Center for International Management and Knowledge Economy IMW
Neumarkt 9-19
04109 Leipzig, Germany

Phone +49 341 231039-124

Fax +49 341 231039-9124

Professional Development

Dr. Marija Radić is head of the Price and Service Management Unit at Fraunhofer IMW. She studied International Economics at the universities of Tübingen and Chicago (USA) and subsequently gained a doctorate at the University of Dortmund on the effects of compensation systems on company success. Before working at the Fraunhofer IMW, Marija Radic worked as a senior consultant at a reputable international business consultancy in Bonn, Frankfurt and Boston (USA) as of 2007. In this capacity, she advised customers on both the national and international stage from the fields of industry & technology, life sciences and financial services on questions of pricing, marketing, sales and strategy.

 

Publications

YearTitle/AuthorDocument Type
2019Berufsbildungsexport: Zentrale Bausteine der Geschäftsmodellentwicklung
Posselt, T.; Abdelkafi, N.; Radic, M.; Preissler, A.
Book Article
2019Qualitätsmanagement und Qualitätssicherung im Gesundheitswesen - Theorie und Status Quo gesetzlicher Regelungen in Deutschland
Große, Caroline; Radic, Dubravko; Radic, Marija
Journal Article
2019Welche Zahlungsbereitschaften haben Patienten für Telemedizinlösungen? Eine empirische Analyse am Beispiel einer Plattform für multimorbide Patienten
Radic, Marija; Haugk, Sebastian; Radic, Dubravko
Journal Article
2018Digitalisierung der Gesundheitsbranche: Quo vadis digitalis, Krankenversicherungen?
Radic, Dubravko; Radic, Marija; Schindler, Cornelia; Richter-Worch, Vicki
Journal Article
2018Digitalisierung im Krankenversicherungsmarkt. Stand der Digitalisierung in gesetzlichen und privaten Krankenversicherungen 2018: White Paper
Radic, Dubravko; Radic, Marija; Schindler, C.; Hupfer, S.; Pohl, A.; Schuldt, N.; Richter-Worch, V.
Study
2018eStandards - Enabler der digitalen Transformation von Geschäftsmodellen
Abdelkafi, Nizar; Radic, Marija
Conference Paper
2018Nutzenbewertung und Preisverhandlung unter AMNOG: Berechenbares Verfahren oder unfaire Pokerpartie?
Radic, D.; Haugk, S.; Radic, M.
Journal Article
2018Patterns of frugal innovation in healthcare
Arshad, Hareem; Radic, Marija; Radic, Dubravko
Journal Article
2017Big Data & Krankenversicherungen. Relevanz, Praxis, Chancen und Hindernisse
Radic, Dubravko; Radic, Marija; Pohl, Anne-Sophie
Journal Article
2016Big Data im Krankenversicherungsmarkt. Relevanz, Anwendungen, Chancen und Hindernisse
Radic, Dubravko; Radic, Marija; Metzger, Nadine; Pohl, Anne-Sophie; Schuldt, Nicole; Fraunhofer-Zentrum für Internationales Management und Wissensökonomie -IMW-, Leipzig; Gesundheitsforen Leipzig GmbH; Univ. Leipzig
Study
2016From product manufacturer to system provider: Revenue models for product service systems (PSS)
Radic, Marija; Liebtrau, Robert M.; Radic, Dubravko
Conference Paper
2015Erlös- und Preismodell gestalten: Berufsbildungsexport 2014
Radic, Marija; Liebtrau, R.
Report
2015Zukunftschance Digitalisierung. Gute Geschäfte, zufriedene Kunden, erfolgreicher Mittelstand: Ein Wegweiser
Radic, Marija; Maicher, Lutz; Dijk, Sandra; Große, Caroline
Report
2014Kosten im Griff halten: Berufsbildungsexport 2014
Radic, Marija; Liebtrau, R.
Report
2014Product service systems: Which revenue model fits best?
Radic, Marija; Radic, Dubravko; Liebtrau, R.
Conference Paper
2013Preisdurchsetzung als Element der Vertriebsvergütung
Beeck, Stefan; Radic, Marija
Book Article
2012Price enforcement: A key element of sales incentive systems
Radic, Marija; Beeck, Stefan
Journal Article
2006Gesetzliche Mitbestimmung und Kapitalrendite
Radic, Marija; Kraft, Kornelius
Journal Article
This publication list has been generated from the publication database Fraunhofer-Publica.

“The use of collaborative system solutions requires entrepreneurial courage”